lørdag 31. mai 2014

Østenfor vest

Da har jeg for første gang på mange, mange år lest en "seriebok". Boka som fenget min oppmerksomhet er en del av serien som er kalt Østenfor vest, bok nr. 1 i serien heter "Gjelden" og er skrevet av forfatteren Kristine Storli Henningsen.

Dette var moro! Boka er fra åttitallets Oslo, og jeg må si jeg leste med stor fornøyelse, mimret og sto i! Beskrivelsene av klesstilen, Jane Helen-shampoen, plastøredobbene og Poco Loco-gensere førte ihvertfall meg direkte tilbake til åttitallet. Det var nesten så jeg kunne kjenne lukten av Date-parfyme når jeg leste!

I boka følger vi hovedpersonen Susanne på 17 år, som bor med familien på beste vestkant. På overflaten er det meste perfekt, men Susanne kjenner på en uro. Forholdet til både familie og venner er ikke på topp. Hun treffer på den røffe Chris, som spiller i band og kjører motorsykkel. Interessen for Chris trekker Susanne inn i et miljø som er langt fra hennes verden.

Denne bokserien skal jeg definitivt følge, det er 8 bøker i serien.

Har du lyst på en lettlest og underholdende bok kan den virkelig anbefales. Og har du en ungdom i hus, kan det hende ungdommen også finner boka fengende!

Perfekt bok på terrassen i sola!

- Gøril -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar