fredag 30. august 2013

Therese anbefaler en fantastisk bok!

Helt tilfeldig kom jeg over "In the Land of the Long White Cloud" på amazon.com for en tid tilbake. Boken er forfatteren Sarah Larks første bind i en familiesaga med  handling i New Zealand. Sarah Lark er født i Tyskland, bor i Spania og har jobbet og bodd i New Zealand i flere år. 

I boken møter vi de to vidt forskjellige  Gwyneira Silkham og Helen Davenport, som begge reiser til New Zealand for å gifte seg. De to har svært ulik bakgrunn. Gwyneira er datter av en velstående lord, mens Helen er guvernante og datter av en prest. På båten til New Zealand møtes de to, og et vennskap utvikler seg på den flere måneder lange båtreisen. Livet som skal møte dem i New Zealand er også svært ulikt.Gwyneira giftes bort til sønnen av en rik sauebaron. Forholdet til mannen blir imidlertid ikke som ventet og utfordringene står i kø for den livlige og bestemte unge damen. Helen ankommer med en forventning om at hun skal møte en varm og romantisk mann, noe som heller ikke stemmer med virkeligheten. Også hennes liv byr på store utfordringer og tunge tak. Heldigvis har de to kvinnene hverandre. Vi følger kvinnene og deres liv over mange år, og gjennom mang en skjebnesvanger hendelse. 

Boken er fortryllende, innholdsrik og vanedannende. Den er første bok i en saga, noe som gjør at jeg med glede ser frem til fortsettelsen og nesten ikke kan vente til bok nr 2 kommer på engelsk i slutten august. 

Bazar forlag har rettighetene til boken og første bok kom ut på norsk 26. august. For dere som foretrekker å lese på norsk - kos dere! 

Denne boken anbefales virkelig og jeg håper flere vil få en fantastisk leseopplevelse!


-Therese-


1 kommentar:

  1. Denne boken ligger på nattbordet mitt, og jeg gleder meg til hver eneste kveld jeg kan legge meg og lese. Helt nydelig er den :)

    SvarSlett