mandag 8. juli 2013

"Magnhild. En roman om sex, fyll & offentlig forvaltning." - PERFEKT underholdning!

Magnhild – en roman om sex, fyll & offentlig forvaltning

av Guri Idsø Viken og Inger Johanne Sæterbakk

Introen sier: ”Møt Magnhild. Fordi du fortjener det.”

Og jeg må si at jeg er glad for at jeg fikk møte Magnhild. Takknemlig rett og slett, fordi jeg fortjente det! Dette er en bok helt i min gate! 

Jeg leste den i ett strekk – og jeg lo høyt utallige ganger.

Forlaget beskriver boka slik som dette:

”En gang i livet vil du lese den perfekte kjærlighetsromanen om et magisk møte mellom to mennesker. Dette er ikke den romanen.

I denne boka møter du Magnhild. Med et glass bourbon i handa, en statlig mellomlederjobb på CV-en og en barista under skjørtet klarer hun seg godt alene. Hun har jo også kollegene med sitrusallergi, ei høykulturell venninne i Morgenbladet og en litt for forelska partysvenske. Bli med inn i en verden der menn er objekter, kultureliten blir kastrert og hverdagslykka er kjemisk fri for lavendelduft.

Magnhild. En chick lit-roman for deg som hater chick lit.”

Bøker som dette vil jeg ha mer av! Godt skrevne bøker som på en humoristisk måte forteller gjenkjennbare historier om kvinner, sex, familie, kjærlighet, jobbliv og hvordan det oppleves når andres glansbilder og forestillinger om hvordan livet skal og bør være tres nedover hodet på en.

Bokutgivelsen har ført meg til bloggen til ”Magnhild” – antibloggeren, også der ligger det mye leselykke.

Boka er perfekt underholdning – Bridget Jones med hjerne, på en måte!

Terningkast seks!


- Gøril –

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar