tirsdag 30. april 2013

Ikke for den bluferdige!


Ikke for den bluferdige!

”Han dominerte meg og begjærte meg”
  
"Bared to you" av Sylvia Day
"Reflected in you" av Sylvia Day

Jeg har lest disse bøkene som er de to første bøkene i den såkalte ”Crossfire-trilogien”. Hovedpersonene i bøkene er Eva og Gideon. Bøkene har blitt kalt arvtakere til Fifty Shades bøkene – og det er vel ikke langt i fra sannheten. Trilogiene er på mange måter veldig like: Gutt og jente møtes, får hverandre, problemer og konflikter oppstår, gutt og jente gjenforenes – både en og to ganger, da de elsker hverandre utrolig høyt.

Også i disse bøkene finner du utførlige beskrivelser av den dampende hete sexen mellom gutt og jente.

Eva er vakker og veltrent, Gideon er så stram og flott at det gjør nesten vondt å se på han.

Jeg leste bøkene på engelsk, noe jeg er veldig glad for, da en del av det grove språket blir litt mer ”ufarlig” når jeg leser på engelsk.

Nå høres dette kanskje ut som en litt lunken anbefaling. Men det er ikke meningen. Jeg likte bøkene veldig godt! Jeg ble virkelig revet med i historien. Et stykke uti boka ble det skumlesing av sexscenene da det oppleves som historien (les sexen) gjentar seg litt.

Første boka kjøpte jeg i London for et drøyt halvår siden og den har bare stått i hyllen siden. Den andre boka kjøpte jeg på amazon og lastet den ned på min Kindle – for et fantastisk konsept, forresten! Er helt frelst på Kindle, men mer om det en annen gang).

Bok nummer tre i Crossfire-trilogien utgis i mai/juni og jeg gleder meg til fortsettelsen!

Bøkene er utgitt på norsk av Bastion Forlag, hvor bok nummer en heter: ”Bare for deg”, bok nummer to heter ”Gjenspeilt i deg” og tredje bok har fått tittelen ”Knyttet til deg”.

Eva, 24, har nettopp flyttet til New York og begynt i en spennende jobb i et reklamebyrå. Hun praktisk talt snubler inn i livet til Gideon, som er en meget vellykket og rik forretningsmann, og han eier bygget Eva jobber i. Luften gnistrer mellom de fra første øyekast! Vi møter også familien til Eva, og ikke minst hennes romkamerat, Cary. Både Eva og Gideon bærer på mye smerte og dystre hemmeligheter fra fortiden, som blir både et bindeledd og et hinder i det intense forholdet dem i mellom.

Historien er spennende, kjærligheten er vakker og brutal på en gang – dette er bøker som anbefales deg som liker en lettlest og fengende kjærlighetshistorie.


-Gøril-

Her er linken til forlagets hjemmesider: Bastion.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar